jeaanetteee

natten!

Publicerad 2012-09-11 23:48:56 i Allmänt,

Nu är det inte många minuter kvar på 11 september 2012!
 
De flesta kommer ihåg precis va de gjorde den här dagen för 11 år sedan!
Själv hade mamma och john hämtat mej från antingen kulturskolan eller "vanliga" skolan.
Kommer inte riktigt ihåg, men tror det va kultis faktiskt.
När vi går från bilen och hem så berättar dom att 2 flygplan flugit in i WTC.
Jag va ju bara 11 år så jag förstog ju inte riktigt allvaret i de hela.
Men när jag sen fick se de på TV:n så blev jag helt chockad.
Så mycket rök och 2 skitstora torn som bara föll ihop som korthus!
 
Dagen efter i skolan pratade vi om det här hela dagen nästan.
En i klassen hade en släkting som antingen bodde nära tornen eller jobbade i tornen.
Kommer faktiskt inte ihåg.
Aaa, hur som haver!
Det jag vill komma fram till är att man på nått vis fastnar i just den sekunden, och kommer alltid komma ihåg!
 
Samma sak när Anna Lindh blev mördad.
Då va jag 13 år.
Har för mig att hon blev knivhuggen på eftermiddagen/kvällen.
Och mamma eller john berätta va som hänt.
Jag kommer ihåg att vi satt hela kvällen och hade rapport eller nått i bakgrunden för att se hur det gick.
Dagen efter va jag sjuk så jag va hemma från skolan.
När jag gick upp slog jag genast på TV:n, och där stog det att hon dött!
Jag började ärligt talat tjura, tänkte på hennes barn och man som skulle leva utan henne!
 
Nu ska jag avsluta detta pigga inlägg med att säga R.I.P till alla döda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela